Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Beställningsstatus

Däckförsäkring – vad gör man vid skada?

För försäkrade däck köpta innan 18:e januari 2018:

  1. Vänligen underrätta vårt servicecenter om skadan på ditt försäkrade däck omedelbart efter att den inträffat via gratisnumret 0046844685478.

  2. Försäkringstäckningen kommer undersökas direkt och ditt ersättningsdäck kommer skickas ut inom en arbetsdag.

  3. Ersättningsdäcket/däcken kommer levereras till din servicepartners adress. Vänligen kontakta din servicepartner för att arrangera ett datum för däckbytet.

  4. Om däckskadan uppstått på grund av vandalism krävs bevis på polisanmälan för att göra en skadeanmälan.

  5. För information eller frågor om din däckskada, vänligen kontakta AIG:s servicecenter via följande telefonnummer: 0046844685478.

För försäkrade däck köpta efter 18:e januari 2018:

  • Vänligen beställ ditt ersättningsdäck direkt från dack-outlet.se så att du kan använda din bil igen så snart som möjligt. Vanligtvis kommer ersättningsdäcket skickas ut inom en arbetsdag. Ersättningsdäcket/däcken kommer levereras till din servicepartners adress. Vänligen kontakta din servicepartner för att arrangera ett datum för däckbytet.

  • Vänligen underrätta oss om skadan inom 10 dagar via vår skadeplattform online: Rapportera däckskada.

  • Om däckskadan uppstått på grund av vandalism krävs bevis på polisanmälan för att göra en skadeanmälan.

  • För information och frågor om däckskada, vänligen kontakta i-surance servicecenter via e-post på: delticom@i-surance.de (telefonnummer: +49 30 72 62 155 36).